lunes, 10 de noviembre de 2014

CGT denunciarà davant del jutge la despesa de Canal 9 en el Papa o Tómbola

CGT ha anunciat que ampliarà la denúncia que va presentar al juliol davant la Fiscalia Anticorrupció amb la nova documentació obtinguda en col·laboració amb EUPV, que revela despeses sense cobertura pressupostària de 340 milions d’euros a Ràdio Televisió Valenciana de 360 milions d’euros.

El sindicat sol·licitarà la seva personació com a acusació en el procés judicial obert en un jutjat de Paterna i pel qual estan imputats diversos exalts càrrecs de la cadena. “Volem arribar fins al final i que tots els culpables de la negligent gestió en RTVV responguin davant els tribunals per possibles delictes societaris i contra l’Administració Pública (prevaricació, malversació de fons públics, tràfic d’influències, suborn, etc)”.

Segons CGT, aquests són algunes de les despeses que es van realitzar sense pressupost:

El 2006 hi figuren despeses relacionades amb la visita del Papa que ascendeixen a més de 13 milions d’euros.

El programa Planta 25, de la productora Alba Adriàtica, SA (productora de José Luis Moreno), va rebre fora de pressupost 6.079.612 euros

El programa Tómbola es va haver de pagar el 2000, 2001, 2002 i 2003 fora de pressupost per import de 1.424.473,08 el 2000, 1.621.476,13 el 2001, 1.352.449,37 el 2002, i 1.494.205, 46 el 2003.

També el programa El Far d’Alexandria del presentador Fernando Sánchez Dragó es va haver de pagar en part fora de pressupost. El 2000 es va pagar fora de pressupost 165.914,63 euros, el 2003, 498.767,98 euros.

Panorama de Actualitat presentat per Julián Lago també es pagament en part fora de pressupost. El 2001, més de 187.199,36 euros. El 2002, 342.710,72. El 2003, 453.431,90.

Font: eldiario.es